جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شمارش معکوس پایان عملیات حفاری ۱۱ حلقه چاه طرح توسعه میدان نفتی دانان

به گزارش مدیریت ارتباطات و بازار، دکتر جمالزاده مدیرعامل شرکت حفاری مپنا گفت: عملیات حفاری، تکمیل و جریان دهی چاه شماره 17 میدان نفتی دانان با دبی حدودی 1000 بشکه در روز توسط دکل حفاری نور 2 با موفقیت به انجام رسید.

ایشان با بیان اینکه تاکنون 7 حلقه چاه به شماره‌های ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، 17 و ۱۸ در این میدان حفاری و تکمیل شده تصریح کرد پیشرفت بخش تحت الارض پروژه مذکور شامل مهندسی، تامین کالا و عملیات حفاری بیش از 77 درصد می باشد. جمالزاده در ادامه افزود طبق برآوردها نیز حفاری، تکمیل و جریان دهی چاه شماره 16 این میدان توسط دکل حفاری نور 1 تا حدود یک ماه آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برآورد افزایش تولید شرکت محترم مناطق مرکزی ایران با حفر 11 حلقه چاه حدود 11 هزار بشکه در روز بوده که تا کنون با حفاری و جریان دهی چاه‌های مذکور، تولید روزانه از میدان نفتی دانان  به میزان حدودی 9000 بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

شایان ذکر است طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان طی قراردادی در سال 1397 به گروه مپنا واگذار شد که علیرغم محدودیت‌های به وجود آمده و شروع آن در دی‌ماه سال 1398، پیش‌بینی می‌گردد با ادامه روند شتابان موجود بخش تحت الارض آن تا اواخر خردادماه سال 1401 به پایان برسد.

پیمایش به بالا