جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شمارش معکوس پایان عملیات حفاری ۱۱ حلقه چاه طرح توسعه میدان نفتی دانان

به گزارش مدیریت ارتباطات و بازار، دکتر جمالزاده مدیرعامل شرکت حفاری مپنا گفت: عملیات حفاری، تکمیل و جریان دهی چاه شماره 17 میدان نفتی دانان با دبی حدودی 1000 بشکه در روز توسط دکل حفاری نور 2 با موفقیت به انجام رسید.

ایشان با بیان اینکه تاکنون 7 حلقه چاه به شماره‌های ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، 17 و ۱۸ در این میدان حفاری و تکمیل شده تصریح کرد پیشرفت بخش تحت الارض پروژه مذکور شامل مهندسی، تامین کالا و عملیات حفاری بیش از 77 درصد می باشد. جمالزاده در ادامه افزود طبق برآوردها نیز حفاری، تکمیل و جریان دهی چاه شماره 16 این میدان توسط دکل حفاری نور 1 تا حدود یک ماه آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برآورد افزایش تولید شرکت محترم مناطق مرکزی ایران با حفر 11 حلقه چاه حدود 11 هزار بشکه در روز بوده که تا کنون با حفاری و جریان دهی چاه‌های مذکور، تولید روزانه از میدان نفتی دانان  به میزان حدودی 9000 بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

شایان ذکر است طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان طی قراردادی در سال 1397 به گروه مپنا واگذار شد که علیرغم محدودیت‌های به وجود آمده و شروع آن در دی‌ماه سال 1398، پیش‌بینی می‌گردد با ادامه روند شتابان موجود بخش تحت الارض آن تا اواخر خردادماه سال 1401 به پایان برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا